Poslankyně Poslanecké sněmovny

Zastupitelka Středočeského kraje

Ředitelka obecně prospěšné společnosti

Plány

Home » O práci » Plány

ŠKOLA ZÁKLAD ŽIVOTA

Výstavba mateřských škol

Ve středních Čechách máme málo míst v mateřských školách. Obce přitom mají řadu připravených projektů, na které ale stát nepřipravil dost peněz. Je to trochu absurdní, protože ten samý stát nařídil, že od září 2017 je poslední ročník školky povinný. Co s tím? Budu se snažit, aby vláda dotační tituly co nejdříve posílila. Za první vlaštovku považuji novou mateřskou školu v obci Drhovy, na kterou děti čekaly celá desetiletí. Rozšíření dětských skupin a posílení dotačních programů na výstavbu a rekonstrukce mateřských škol by měly vést k rozšíření tolik potřebných kapacit, které rodiče v řadě obcí a měst postrádají.

Zavedení zkrácených úvazků rodičů školou povinných dětí

Zkrácené úvazky. Dalo by se toho o nich napsat mnoho, ale snad postačí říct, že jejich využití v České republice je ve srovnání s ostatními státy dost malé. Přitom pro určité kategorie zaměstnanců, třeba maminky s malými dětmi, jsou zkrácené úvazky správným receptem, jak udržet kontakt s trhem práce.

O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH (A NĚCO MÁLO NAVÍC)

Zákon o veřejném opatrovnictví je potřeba jako sůl

Ve Sněmovně jsem se zasazovala také o přijetí zákona o veřejném opatrovnictví, který poskytne přehledná a jasná pravidla pro péči obcí a měst o spoluobčany s omezenou svéprávností. Tento zákon je potřeba jako sůl. Moc dobře vím, že některé obce jeho neexistencí skutečně trpí. Opatrovnickou agendu totiž vykonávají místo státu – a donedávna hlavně na svůj účet. Pokud jde o menší obec, na jejímž území se nachází třeba sociální ústav, je na světě skutečně velký problém, který stát zatím bohužel přehlíží. Je načase s tím něco udělat!

DOPRAVA? JASNĚ, MÁME NA VÍC!

Na jednu jízdenku po celé republice

Naším cílem je dlouhodobě společná integrace pro Středočeský kraj i Prahu, aby mohli Středočeši, Pražané i návštěvníci obou krajů jezdit na jednu jízdenku do práce, do školy, na výlety, zkrátka křížem krážem krajem i Prahou. Pilotním projektem spolupráce byla v roce 2015 integrace Mělnicka a Neratovicka, Do konce roku 2018 má být podle tohoto harmonogramu dopravně propojen celý Středočeský kraj a Praha do jednoho systému, dle zásad „1 jízdenka, 1 tarif, 1 jízdní řád, 1 síť“. Postupně se rozbíhá i spolupráce s ostatními kraji. Říkám, že cílem musí být cestování po celé republice na jednu jízdenku – a motivovat k tomu musí i stát!

Kamiony na železnici

Využití železnice pro nákladní dopravu? Za mě jasně palec nahoru! Kamionů je na silnicích více než dost a odklonění tranzitní dopravy na koleje je příslibem pro zklidnění dopravy zejména v malých obcích a městech. Na silnice nižších kategorií totiž kamiony až na výjimky nepatří – a o tom víme ve středních Čechách své… Stát zkrátka musí podniknout vše proto, aby se nákladní doprava co nejdříve přesunula na koleje.

Snížení DPH na jízdné

Někdo říká, že je potřeba snížit DPH na pivo (a ještě si myslí, že takovému populistickému nápadu lidé nadšeně zatleskají). Já souhlasím s tím, že se sazbou DPH je možné pracovat, ale spíš než pivo bych do snížené sazby přesunula třeba jízdné ve veřejné dopravě. Jasně, nadšeného potlesku od pivařů se určitě nedočkám, ale pokud tenhle nápad povede k většímu využití veřejné dopravy, na jejímž rozvoji je veřejný zájem, budu opravdu spokojená.

e-GOVERNMENT

Vysokorychlostní internet do každé vesnice

Opakovaně a nahlas jsem poukazovala na výrazné potíže při čerpání dotací na vysokorychlostní internet. A výsledek? Nula. Většinu poslanců to bohužel nezajímalo. Miliardy na sítě nové generace uvolnila Evropská unie se záměrem, aby se ve členských zemích připojila k rychlému internetu i ta nejodlehlejší vesnice. Na přelomu srpna a září se ale objevila informace, podle které tyhle peníze (14 miliard korun) budeme muset vrátit Bruselu. Proč? Protože je neumíme vyčerpat… A jak to vypadá, nejspíš ani nebude možné použít tuto částku ani na nic jiného. Když řeknu, že jsem rozzlobená, bude to ještě velmi mírný popis toho, co cítím.

SVĚT, VE KTERÉM ŽIJEME

Obce na kraji Prahy musíme ochránit před hlukem

Ano, ochrana před hlukem se musí týkat i obcí a měst na okraji Prahy.  O tom jsem přesvědčená – stejně jako každý, kdo v okolí hlavního města bydlí. Ministerstvo pro místní rozvoj zaujalo opačné stanovisko, když loni rozeslalo do mezirezortního připomínkového řízení návrh vyhlášky, podle kterého se v řadě obcí a měst na okraji Prahy do budoucna nepočítá s prováděním hlukového mapování – a tedy ani s prováděním protihlukových opatření. Spolu se starosty dotčených obcí jsme se proti vyhlášce hodně hlasitě ozvali – a světe, div se, přineslo to výsledek: ministryně Šlechtová návrh vzala zpět! Ve Sněmovně chci i v budoucnu dohlédnout na to, aby podobné návrhy dostaly stopku.

Pryč s černými skládkami

Skládky zeminy, to je téma, o kterém by se dalo napsat hodně. Několik problematických, které hyzdí krajinu, vyrostlo v Praze a středních Čechách – a radost nedělají nikomu, snad s výjimkou firem, které na ně navážejí další a další zeminu. Jednu takovou „povedenou“ skládku máme mezi Chrášťany a Hostivicí. Dlouho to vypadalo, že se úřadům zdá vše v pořádku, ale teď se blýská na časy: rozhodnutí několika soudů dávají za pravdu majitelům pozemků pod skládkami! Jejich práva byla dlouho popírána a já to považuji za velkou ostudu. Pokud se taková situace nemá zopakovat, musíme změnit zákony, a právě to bych si chtěla vzít na starost.

 

Více o programu Starostů a nezávislých najdete v odkazu vpravo.